Kontakt ?

Vill du ha kontakt så maila mig på: sic_kans@hotmail.com

fredag 26 augusti 2011

Augusti är snart slut

Och hösten närmar sig med storm steg. Jag hade gärna haft sommar ett tag till.

Men det är inget jag kan påverka så jag får försöka göra det bästa möjliga av det hela. EN sak som är kul när det skiftar årstid så är det allt nytt som kommer in till alla butiker.
Och nu tänker jag i första hand på alla scrapping butiker.

Det ena finare än det andra dyker upp och man vill ju ha ALLT.
Men min plånbok gillar inte det.

Det har gått så långt att den har slutat att kvida.Och istället hugger den efter mig nu om jag kommer för nära. :P Men jag tar tjocka handsken på och övermannar den och lyckas till sist komma åt lite kosing.

Det är en super rolig hobby det här med scrap booking. Man träffar mycket nytt och trevligt folk och man scrappar tillsammans. MEN det är även en dyr hobby. Det kan man inte tro va.....??!!

Visst det hade väl kunnat bli billigare om man hela tiden bara köper det som blir över och som ingen egentligen vill ha.

Men man vill ju gärna ha lite nytt när butikerna bågnar av nyheter. Inte vill jag bara rota i rea lådan då. Visst jag tittar där oxå för man kan ju hitta guldkorn,även om det inte är ofta.

Så för att överrösta fröken präktig som sitter på min ena axel och säger åt mig att inte shoppa så mycket så säger jag: - LÄGG NER!!
  Jag röker inte,dricker sällan,är aldrig ute på danshak. Nåt MÅSTE jag väl ändå få unna mig. Då brukar hon tystna för ett tag iallafall.Och sen vet hon egentligen att jag mår bra av att hålla på med detta. Och om jag mår bra så gör hon det oxå :P

Jag fick ett roligt paket i lådan idag med lite fler nya saker :)Som jag strax ta med mig ner i pyssel rummet och pyssla med.

I går gjorde jag ett kort till en herre som fyllde 77 som blev mycket uppskattat. Det ser ut så här:


Det är alltid så svårt att göra kort till män men jag har faktiskt investerat i lite stämplar som inte är typiskt kvinnliga Så nu är det lite lättare.

NU ska jag pyssla lite. På återseende! :)

4 kommentarer:

  1. =)... man kanske skulle "börja" röka.. sådär lite på låtsas.. ett paket om dagen, o lägga undan dom pengarna.. Då blev det nog en del till pysselsaker.. =)
    Men då hade nog Bertis inte fått nån mat.. =)

    Men helt klart ska man göra saker som man mår bra av... Ha det gott pysselfröken. Kram

    SvaraRadera
  2. *asg* Ja det var en jädra bra förslag :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var ett himla bra kort. Kul att det finns stämplar med äldre på. De ska väl oxå få fina kort. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Tycker det är så roligt att Du verkligen "fastnade" för den här hobbyn. Och Du som inte trodde att Du kunde?
    Jag öppnade en ny blogg som nu mest kommer att handla om mitt pysslande också. Upptäckte ju att det ofta är "att länka tillbaka till sin egen blogg" som gäller vid dom flesta utlottningar och scraptävlingar. Inte för att jag gör det så speciellt ofta, men ibland så vill man ju.

    Så Du är förstås välkommen in ditt om Du vill.
    Jenni (Ja, jag har bytt ut mitt "Y" till ett "I"...)

    SvaraRadera